CCDA OLDTIMER TIPS

  ICONS of elegance


CLASSIC CAR DRIVERS ASSOCIATION

 
select language
 
select form
 
 

Dé Website met passie voor Klassiekers, Vintage en Classic Cars.
Met een wereldwijde evenementen kalender, origineelprijzen en geschatte waardes van meer dan 25.000 Oldtimers.

 
 
 
Startpagina
 
Evenementen
 
Foto´s
 
Specificaties
 
Oldtimer Experten
 
Musea
 
Clubs-Verenigingen
 
 
CCDA Leden voordelen
 
Vrijkaartwedstrijden
 
Schrijf in voor de CCDA nieuwsbrief
 
voeg een evenement toe
 
voeg een oldtimer-expert toe
 
voeg een museum toe
 
voeg een club toe
 
 
Oldtimernieuws
 
Retro advertenties
 
 
 
 
  Selecteer merk
   Selecteer model/ type
[*] modellen met foto´s
 
Tour Amical
 
Moyersoen Auctions
 
Vavato Classic Car Auctions
 
Oldtimer Stalling Limburg
 
Chromage Vleminckx verzinken
 vernikkelen
 verkoperen
 slijpen & polijsten
 oldtimer radiators
 alu laswerk
 behandelen corrosie bestendig
 stoombatterijen op maat
 vertinde koelwerken
 caterpillar
 
LePlan-Vermeersch
 
TT & Quirynen Oldtimerverzekeringen
 
 
 
 
 
 

Specificaties - Huidige waarde - Origineel Prijs

 
 
 

OSI Ford 20m Ts 2000s (Fastback Coupe) 1967/68

 
Munt     $    £              Metric (SI)    Non Metric (US-GB)
 
 

Originele prijs

€ 4900,-

Geschatte huidige waarde


Concoursstaat, als nieuw:
€ 39650,-
tot € 76250,-
Perfect gerestaureerd:
€ 18300,-
tot € 39650,-
Te restaureren, rijklaar:
€ 12200,-
tot € 18300,-
Te restaureren:
€ 6100,-
tot € 12200,-
 
 
 

Design & Productie

Aantal geproduceerd: 2000

Ontwerp: Sergio Sartorelli
Carosserie type: Fastback Coupe
Aantal deuren: 2
Zitplaatsen: 2+2
Bouwjaar: 1967/68

 

Samenvatting Data

Topsnelheid: 165 Km/h
Cilinderinhoud: 1998 cc
Max. vermogen: 90@5100 (PK@RPM)
Aantal cilinders: 6
Motortype: iron-block pushrod 60§ V6 (OHV)
Rijklaar gewicht: 1150 Kg

Op de motorshow van Genève 1966 onthulde koetswerkbouwer OSI een zeer klassevolle ‘Ferrari-style’ sportscoupe op basis van de Ford Taunus 20M TS. Na 2 jaar productie en +/- 2200 gebouwde auto’s verdween deze OSI van de scene.

De productie van de OSI 20M TS startte in januari 1967, tot grote opluchting van de Ford-dealers in Europa. Zij zouden vanaf nu een luxueus model ter hunner beschikking hebben om te concurreren tegen de Opel Coupés - Rekord en Commodore – maar ook tegen de Fiat 124 Coupé en gelijkaardige auto’s. Ford had een ‘high-class’ coupé echt nodig omdat de verkoop van de 12M/15M en 17M/20M auto’s, welke doorgaans beschouwd werden als degelijk doch saai, dramatisch was gekelderd.

 

Om de 20M om te vormen tot een coupé bouwde OSI een nieuwe ‘body’ op het bestaande en anders ongewijzigde 20M TS chassis. Kenmerkend voor de OSI 20M TS is

  1. lange motorkap
  2. kort dak
  3. aerodynamisch achterste
  4. ‘Ferrari-style’ dubbele koplampen
  5. ‘luxueus tot in de kleinste details’ (zoals de destijds meegeleverde brochure vermeldt) 4-zit uitrusting welke bestaat uit ondermeer lederen zetels (optioneel), houten stuurwiel en versnellingspook, houten dashboard, toerenteller, elektrisch verwarmde achterruit (optioneel)

Op het einde van de productie van de OSI werd de 2 liter met 90pk motor vervangen door een 2.3 liter met 108pk van de 20M/2300S, met als resultaat dat de topsnelheid werd opgetrokken van 170km/u naar 182km/u.
Productie van de OSI eindigde in 1968.

 
 
 

Prestaties

Topsnelheid: 165 Km/h

 

Onderstel


 
 

Motor

Motortype: iron-block pushrod 60§ V6 (OHV)
Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 1998 cc
Unitaire capaciteit: 0 mm per cilinder
 
Boring x Slag: 84 mm x 61.14 mm
Boring/ Slagverhouding: 1.37
 
Max. vermogen: 90@5100 (PK@RPM)
 

 

Overbrenging


 
 

Afmetingen & Gewicht

Rijklaar gewicht: 1150 Kg

Wielbasis: 2705 mm
Spoorbreedte voor: 1475 mm
Spoorbreedte achter: 1439 mm
Breedte: 1810 mm
Hoogte: 1340 mm

 

Ophanging & Remmen


 
 

Wielen & Banden


 

Capaciteiten


 
 

Kleuren & Opties


 

Overige specificaties


 
 
vorige Classic
volgende Classic
 
 

Clubs

OSI INTERESSENGEMEINSCHAFT Duitsland, Geilenkirchen
Duitsland
 
 
 

Tips

Anneau du Rhin - einen Tag lang mit dem Klassiker auf der Rennbahn

Anneau du Rhin - einen Tag lang mit dem Klassiker auf der Rennbahn
27/11/18 - 27/11/18
68127 Biltzheim, Frankrijk
[details]

 
InterClassics Brussels 2018

InterClassics Brussels 2018
16/11/18 - 18/11/18
Belgiëplein 1, 1020 Brussel, België
[details]

 
Autoworld In the Spotlight: FORGOTTEN BRAND ´PEGASO´

Autoworld In the Spotlight: FORGOTTEN BRAND ´PEGASO´
10/11/18 - 9/12/18
Jubelpark, 1000 Brussel, België
[details]

 
E & R Classic Cars Holland, THE Oldtimer and Classic Car specialist
 
TripMaster
 
Oldtimers kopen & verkopen
 
Meor
 
Meguiar´s
 
ICONS of elegance
 
gespecialiseerd in "Classic Fords"
 
 
InterClassics Maastricht
 
ICONS Classic Gazette
 
ICONS Classic Gazette
 
WIN FREE TICKETS
 
ICONS Classic Gazette
 
InterClassics Maastricht
 
InterClassics Maastricht
 
Flanders Collection Car
 
Valletta Concours d
 
 
WIN FREE TICKETS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
WIN FREE TICKETS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Classic Car Drivers Association
 
CCDA Websites
 
Inhoud
 
 
 
Partners
 
 
CCDA thesportscoupe.com
 
Follow us on Facebook
 
Follow us on Twitter
 
Instagram
 
Know it first with rss
 
 
 
*This website uses cookies. Cookies are small files containing letters and numbers which we put on your computer. These cookies allow us to distinguish you from other users of the website. These cookies are deleted when you close the website (max. 15min after closing).
 
 
 
 
2015 copyright by .beFirst - CCDA OldtimerTips